Продаж кованих виробів через інтернет стає все популярніший. Все більше ковальських майстерень створює своє представництво в мережі. Чи варто довіряти таким сайтам? Як визначити справжніх виробників від посередників чи піратів? Що важливо дизайн чи наповнення?
Для того що зрозуміти специфіку ринку кованих виробів в інтернеті, варто глянути на неї з точки зору коваля.
Правило 1. Представництво в інтернеті для коваля не має абсолютно ніякого значення.
Тобто йому по великому рахунку не важливо і не зрозуміло, яке воно повинно бути.
Виходячи з цього правила можна зрозуміти, чому 80% українських ковальських сайтів мають «сіренький» дизайн, і мінімум інформації. Проте це правило не стосується великих ковальських фабрик, але їх не так багато.
Правило 2. 99% ковалів – візуали, тобто сприймають світ очима.
Тому основу будь-якого сайту складає саме фотогалерея, рідко відео. Але ніяк не текстова частина. По фотографії коваль може сказати про кований виріб практично все, тому йому не потрібно слів. Ковалю важко інколи навіть зрозуміти, що фото та ескізи потрібно підписувати, хоча б тому, що більшість людей з трудом можуть відрізнити кований балкон від кованої огорожі.
Не кажучи вже про те, що фотографії кованих виробів на сайті слід розбивати по категоріях.
Правило 3. Ковалі розмовляють ковальською мовою.
Інколи, коли заходиш на сайт коваля, як відвідувач, затерпаєш на деякий час. Тому, що мова на якій зроблено сайт, чомусь стає незрозумілою. Цікаво у якому розділі знаходиться кований ліхтар – малі архітектурні форми, вхідні групи чи ковані світильники, а може у всіх трьох одночасно. А коване ліжко в предметах інтер’єру чи кованих меблях…
Особливо це стає важко, коли фотографій багато і інтернет повільний.
Тому, якщо ви вирішили знайти виробника кованих виробів у вашому місті не варто дуже прискіпливо дивитись на якість самого сайту, чи якість виставлених фото, а краще вивчити якість самих виробів.
Які можуть бути ризики при замовленні кованих виробів через інтернет?
1. Недостовірна інформація на сайті. Тобто фото крадені з інших сайтів.
Зараз багато ковалів захищають свої фото водяним знаком, але нічого не заважає поставити водяний знак і на чужому.
Існує так званий Черный список Защита авторских прав, борьба с плагіатом на якому можна знайти найбільш агресивних порушників авторських прав.
2. Сайт не належить ковалям та ковальським фірмам.
Часто в інтернеті з’являються сайти-одноденки з красивим дизайном і просто віртуозною ковкою. Вони прекрасно про оптимізовані по ключових словах і виходять на перші позиції у пошуку.
Як відрізнити сайт ковальської майстерні від підробки?
- Для визначення підробних фото варто взяти назву, наприклад кованая кровать і поставити в пошук Google по картинках. Там знайдеться ще кілька ідентичних фото з різних сайтів.
- Також варто придивитись до тексту, у більшості випадків він машинний
- Сайт виник недавно, це можна визначити по даті реєстрації (Registry Data) домену тут.
- На сайті немає імен та назви фірми. Хоча ковалі можуть просто забути це зробити, їх і так «всі знають».
- Всі статті та текстова частина скопійована з інших сайтів. Пошук плагіату.
- На даний ресурс в інтернеті немає жодних посилань, про коваля ніде не пише. Хоча це можливо, більшість ковалів не люблять працювати на рекламу.
- Телефонний дзвінок, прояснить ситуацію.
Надіємось, що комусь допоможе ця інформація при виборі коваля через інтернет. Проте не забувайте, що ковалі теж люди і в більшості це натури творчі, а не менеджери по збуту. Тому не варто перегинати палку.
Якщо ви переконались, що вийшли дійсно на ковальську майстерню, варто зрозуміти, що з цього моменту ви повинні переконати коваля в серйозності своїх намірів. А це означає що ви повинні ризики на виготовлення вашого замовлення розділити пропорційно, тобто домовитись за суму завдатку.
Як правило сума завдатку на виготовлення кованих виробів становить 50-70% відсотків, проте при маленькому, особливо ексклюзивному замовленні може бути встановлена 100% передоплата. Ліквідність кованих виробів на вторинному ринку в Україні досить низька, тому коваль не буде ризикувати своїми ресурсами та часом, не отримавши передоплати.
Для більшої певності кошти можна перерахувати на розрахунковий рахунок коваля, а замовлення скріпити договором та актом виконаних робіт, хоча як правило, в Україні користуються готівкою.
У підсумку варто підкреслити, що українська ковка вважається однією з найкращих у Європі і однією з найдешевших. Досить багато європейських каталогів наповнені кованими предметами інтер’єру, виготовлені маловідомими українськими майстрами ковальського мистецтва.
Хто знає, можливо з часом ті ковані вироби, які ви замовите, будуть визнані витвором мистецтва і теж потраплять в якийсь каталог антикваріату.
Джерело: Ковальська Рада
Залишити відповідь